12 Ιαν 2011

Η ΑΡΙΣΤΟΤΕΧΝΙΣ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ

ARIANA FRANKLIN
Μετάφραση: Χ. ΤΟΜΠΡΑΣ/Ν. ΣΜΑΡΤΖΗ
Εκδόσεις BELL
Σελ. 348, Σεπτέμβριος 2010

     Στον δωδέκατο αιώνα, μια εποχή που οι δεισιδαιμονίες, η θρησκοληψία και οι προκαταλήψεις υπερισχύουν της επιστήμης στην εξήγηση ακόμη και των πιο απλών φαινομένων, εκτυλίσσεται το θρίλερ, που σας παρουσιάζω.
     Στην κομητεία του Κέμπριτζ (που εκείνη την εποχή ονομαζόταν Γκρέτενμπριτζ), ένα παιδί δολοφονείται με φρικτό τρόπο και κάποια άλλα εξαφανίζονται "Ο Πέτρος του Τράμπιγκτον σταυρώθηκε και συνεπώς η μοίρα των άλλων δύο παιδιών που χάθηκαν είναι πιθανότατα η ίδια...Μέχρι τώρα, Ααρών, έχουμε δύο παιδιά που αγνοούνται κι ένα κατακρεουργημένο κορμάκι χωρίς σταγόνα αίμα, που βρέθηκε στους βάλτους στ' ανατολικά". Ο κόσμος με την παρότρυνση της παντοδύναμης Εκκλησίας, στρέφεται κατά των Εβραίων που καταφεύγουν στο κάστρο του Έπαρχου για να προστατευτούν από την οργή των κατοίκων. Οι άτυχοι που δεν πρόλαβαν κατακρεουργούνται.
     Ο βασιλιάς Ερρίκος Β! θορυβείται. Οι φόροι που πληρώνουν οι Εβραίοι αποτελούν σημαντικό τμήμα των κρατικών εσόδων. Ο εκούσιος εγκλεισμός τους στο κάστρο, παραλύει την οικονομική δραστηριότητα και στερεί σημαντικά ποσά από το βασιλικό θησαυροφυλάκιο Γι' αυτό ο πραγματικός δολοφόνος πρέπει να βρεθεί το γρηγορότερο. Ζητά βοήθεια από τον βασιλιά της Σικελίας, ο οποίος στέλνει ινκόγκνιτο, έναν από τους πιο φημισμένους ερευνητές, τον (εβραίο) Συμεών της Νάπολης, ο οποίος συνοδεύεται από μια νεαρή γυναίκα, την Αδέλια Αγκιλάρ κι ένα Σαρακηνό βοηθό (ουσιαστικά σωματοφύλακα), τον Μανσούρ.
     Απόφοιτη της φημισμένης Ιατρικής Σχολής του Σαλέρνο, η Αδέλια είναι από τις ελάχιστες γυναίκες γιατρούς στην Ευρώπη της εποχής και μάλιστα ειδήμων στην εξέταση πτωμάτων!! Είναι μια "αριστοτέχνις του θανάτου". Μια ειδικότητα που πρέπει να κρατηθεί μυστική, για να μην κατηγορηθεί για μαγεία. "Θα αναρωτιέστε ίσως. Τι είναι ένας αριστοτέχνης του θανάτου; Εγώ πάντως αναρωτήθηκα. Νεκρομάντης; Ένα είδος εξευγενισμένου βασανιστή; Όχι. Απ' ότι φαίνεται, υπάρχουν άνθρωποι ειδικευμένοι στο να διαβάζουν πτώματα και στην προκείμενη περίπτωση, μπορούν να συγκεντρώσουν στοιχεία σχετικά με το δράστη μελετώντας τον τρόπο με τον οποίο δολοφόνησε τα παιδιά στο Κέμπριτζ".
     Η Αδέλια ψάχνει την αλήθεια. "...η έρευνά τους ήταν ένα αριστούργημα ορθολογισμού και ψυχρής λογικής και εντάξει λοιπόν, ενστίκτου, ενστίκτου όμως που βασιζόταν στη γνώση. Σπάνιες ικανότητες σ' αυτή τη μωρόπιστη εποχή, πολύ σπάνιες για να πνιγούν όπως είχε πνιγεί ο Συμεών, εξαιρετικά πολύτιμες για να θαφτούν...". Στην έρευνά της, σε μια πόλη παραδομένη στη δεισιδαιμονία και το φόβο, ένας άντρας γίνεται η σκιά της: ο μυστηριώδης γοητευτικός σερ Ρόουλι Πίκοτ, άνθρωπος του στενού βασιλικού περιβάλλοντος, που η Αδέλια, όσο κι αν το θέλει, δεν ξέρει αν πρέπει να εμπιστευτεί. Γιατί ο Πίκοτ, έχει τους δικούς του, πολύ προσωπικούς λόγους, να ενδιαφέρεται για την έρευνά της.
       Και στο μεταξύ ο δολοφόνος ετοιμάζεται για το νέο του χτύπημα...
      Το βιβλίο είναι ένα εξαιρετικό θρίλερ, στο οποίο το σασπένς σε συνεπαίρνει. Περιλαμβάνει μάλιστα τέτοιο όγκο πραγματολογικών στοιχείων, που μπορεί να διαβαστεί σαν ιστορικό μυθιστόρημα αν και οι κύριοι χαρακτήρες δεν είναι πραγματικά πρόσωπα.
      Η Αριάνα Φράνκλιν, γεννήθηκε το 1940 στο Ντέβον και ακολούθησε τη δημοσιογραφία την οποία υπεραγαπούσε. Όταν παντρεύτηκε όμως, αποφάσισε πως για να διατηρήσει το γάμο της, έπρεπε να εγκαταλείψει τη σταδιοδρομία της στα ΜΜΕ. Εγκαταστάθηκε στην επαρχία όπου ανέθρεψε τις δύο κόρες της, σπούδασε μεσαιωνική ιστορία και άρχισε να γράφει. Το πρώτο της μυθιστόρημα -που εκτυλισσόταν επίσης κατά το δωδέκατο αιώνα, την αγαπημένη της ιστορική περίοδο -κρίθηκε από το BBC ως το πιο εμπεριστατωμένο της χρονιάς που εκδόθηκε. Μέχρι σήμερα έχει γράψει τέσσερα βιβλία κι αυτό είναι το πρώτο που κυκλοφορεί στα ελληνικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου