12 Απρ 2017

ΜΕΤΑΞΙΑ ΚΡΑΛΛΗ

      Η Μεταξία Κράλλη (ψευδώνυμο) γεννήθηκε στην Αθήνα το 1975. Σπούδασε νομικά στην Αθήνα και στο Παρίσι. Ζει μόνιμα στην Αθήνα κι εργάζεται ως νομικός. Έργα της (από τις εκδόσεις Ψυχογιός): «Μια Φορά Κι Ένα Καλοκαίρι» (2012), «Η Αγάπη Φόβο Φέρνει» (2013), «Δεύτερη Πράξη» (2014), «Κάποτε Στη Σαλονίκη» (2016)

Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης για το βιβλίο σας;
     Η αφήγηση ενός συμμαθητή μου, πάνω από 25 χρόνια πριν, για τον παππού του που βρέθηκε στο Άουσβιτς, 16 χρονών τότε, και ήταν ο μόνος από την οικογένειά του που επέστρεψε

Θέλετε να μεταφέρετε κάποιο μήνυμα με το αυτό και ποιο είναι αυτό;
     Δε νομίζω ότι θέλω να μεταφέρω κάποιο μήνυμα με την έννοια ότι δεν έγραψα την ιστορία για να εξυπηρετήσει αυτόν τον σκοπό. Σίγουρα όμως ελπίζω τα καλά στοιχεία των ηρώων αυτού του βιβλίου (η ευρύτητα πνεύματος, η αλληλεγγύη, η μετριοπάθεια) να γίνουν κοινό κτήμα όλων μας.

Η λογοτεχνία μπορεί να είναι κοινωνική πράξη;
     Τα πάντα είναι κοινωνική πράξη. Η λογοτεχνία κατ’ εξοχήν. Το αν είναι ωφέλιμη, βλαπτική ή αδιάφορη κοινωνική πράξη ο χρόνος το δείχνει κάθε φορά. Ο χρόνος και η γνώμη των αναγνωστών.

Ποια ήταν τα συναισθήματα που νοιώσατε, όταν πήρατε τυπωμένο το πρώτο σας έργο;
     Ένας έξαλλος ενθουσιασμός. Όπως όταν πρωτοερωτευόμαστε στην εφηβεία μας και δεν κοιμόμαστε τα βράδια για να μην χάσουμε στιγμή απ’ αυτό που μας συμβαίνει.

 Τι συμβαίνει στους ήρωες των βιβλίων σας, όταν τελειώνει η συγγραφή;
     Αρχίζουν το ταξίδι τους προς τους αναγνώστες, με την ελπίδα να καταφέρουν να τους συγκινήσουν.

Έχετε βιώσει συναισθήματα όμοια με των ηρώων σας;
     Μα μόνο συναισθήματα που έχεις νιώσει ο ίδιος μπορείς ν’ αποδώσεις σωστά στο χαρτί.

Σας μοιάζει κάποιος από τους ήρωες σας;
     Τις κακές μου μέρες τις έδωσα «προίκα» στη Μιλού από το «Δεύτερη Πράξη». Τις καλές μου στη Μάρθα από το «Μια φορά κι ένα καλοκαίρι».

Ποιος είναι ο πρώτος αναγνώστης των κειμένων σας;
     Ο σύντροφός μου και η κολλητή μου.

Ποιος αναγνώστης είναι ο ιδανικός για σας;
     Μα δεν υπάρχει τέτοιο πράγμα! Μόνο ιδανικά βιβλία για τον κάθε αναγνώστη χωριστά.

Γράφοντας, έχετε ανακαλύψει πράγματα για τον εαυτό σας;
     Δεν ξέρω αν η σωστή λέξη είναι ότι έχω ανακαλύψει ή έχω θυμηθεί πράγματα και συναισθήματα που είχα καταχωνιάσει.

Υπήρξε κάτι στη διάρκεια της συγγραφής που σας ανέτρεψε κάποια πεποίθηση;
     Η βασική μου πεποίθηση που ανατράπηκε ήταν το ότι δεν θα κατάφερνα να πειθαρχήσω στον κόπο και τις ώρες που απαιτεί η διαδικασία της συγγραφής.

Σας αρέσει να συνομιλείτε με τους αναγνώστες σας;
    Λόγω ψευδωνύμου η επαφή με τους αναγνώστες είναι αναγκαστικά περιορισμένη. Όποτε όμως συμβαίνει, είτε επειδή αποφασίζουν να μου στείλουν ένα μήνυμα είτε επειδή πρόκειται για κοντινούς μου ανθρώπους που ξέρουν ότι γράφω, το απολαμβάνω.

Σε συζητήσεις με αναγνώστες, έτυχε να σας «υποδείξουν» πτυχές του έργου σας, που εσείς δεν είχατε φανταστεί ότι υπάρχουν;
    Έχει τύχει να ενδιαφερθούν για περιστατικά ή πρόσωπα που εγώ είχα υποβαθμίσει εντελώς. Κι είναι συναρπαστικό ν’ ανακαλύπτεις πόσο διαφορετικά πράγματα αγγίζουν διαφορετικούς ανθρώπους.

Υπάρχει κάποιος συγγραφέας που θεωρείτε ότι σας επηρέασε;
     Υπάρχουν πολλοί συγγραφείς που έχω αγαπήσει αλλά ντρέπομαι να ξεστομίσω ότι μ’ έχουν επηρεάσει. Το γράψιμο και η έμπνευση μερικών είναι απλώς ανεπανάληπτα και γι’ αυτό τα έργα τους αντέχουν στον χρόνο. 

Σας έχει τύχει να ξεκινήσετε ένα έργο και να το αφήσετε στη μέση;
    Όχι μέχρι στιγμής. Μάλλον επειδή στρώνομαι μπροστά στον υπολογιστή όταν μια ιδέα έχει ωριμάσει αρκετά μέσα μου.

Είναι εύκολη ή δύσκολη διαδικασία η συγγραφή και τι είναι το γράψιμο για σας;
     Είναι πολύ εύκολη και πολύ δύσκολη μαζί. Το εύκολο  αφορά το αυθόρμητό της κομμάτι, αυτό που ξεπηδά από μέσα μας και πολλοί ονομάζουν ταλέντο και χρειάζεται για να ξεκινήσεις.. Το δύσκολο είναι η πειθαρχία, η επένδυση χρόνου, κόπου, ψυχικής ενέργειας για να τελειώσεις.

Αν και είναι πολύ νωρίς ακόμη, το βιβλίο κυκλοφόρησε πριν λίγους μήνες, ετοιμάζετε κάτι άλλο;
     Υπάρχει μια ιστορία που έχω ξεκινήσει αλλά είναι πολύ στην αρχή ακόμα για να γίνω πιο συγκεκριμένη.
Σας ευχαριστώ πολύ!




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου