12 Δεκ 2018

ΕΙΡΗΝΗ ΤΣΑΛΗ

     Η Ειρήνη Τσαλή γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε Λογιστική και Χρηματοοικονομική στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και Real Estate Finance and Investment στο Πανεπιστήμιο Reading της Μεγάλης Βρετανίας. Έζησε κι εργάστηκε αρκετά χρόνια στο Λονδίνο. Είναι παντρεμένη και έχει δύο παιδιά. Έργα της: «Golden Girl» (Μελάνι, 2018)

Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης για το βιβλίο σας;
     Η πηγή της έμπνευσης μου ήταν διάφορα προσωπικά βιώματα από την ζωή μου στο Λονδίνο. Το άκρως απαιτητικό περιβάλλον εργασίας, οι εντατικοί ρυθμοί ζωής, ο ανταγωνισμός, η έλλειψη ύπνου, η έλλειψη χρόνου στις διαπροσωπικές σχέσεις, όλες οι εικόνες που έχω δει, όλα τα μέρη στα οποία έχω πάει  και όλα τα συναισθήματα που με έχουν διαπεράσει. 

Θέλετε να μεταφέρετε κάποιο μήνυμα με το αυτό και ποιο είναι αυτό;
     Ο χαρακτήρας αυτού του βιβλίου είναι ψυχαγωγικός, δεν επιδιώκει να κάνει κήρυγμα, ούτε να επικρίνει τον τρόπο ζωής που πολλοί σύγχρονοι άνθρωποι συνειδητά επιλέγουν. Ωστόσο, υπάρχουν κάποια προφανή μηνύματα και κάποιες δυνατές σκέψεις που απορρέουν αυθόρμητα μετά την ανάγνωση. Η ποιότητα ζωής φωλιάζει στις αληθινές ανθρώπινες σχέσεις, στην επαφή με την φύση, στην απλότητα. Η εργασία πρέπει να αποτελεί δημιουργία και όχι σκλαβιά. Ο καθένας έχει τη δύναμη να επιλέξει τον τρόπο ζωής που του ταιριάζει. Αυτά και άλλα πολλά μηνύματα που περιμένουν τον αναγνώστη να τα ανακαλύψει. 

Η λογοτεχνία μπορεί να είναι μια κοινωνική πράξη;
     Σίγουρα δεν είμαι κοινωνιολόγος ώστε να μπορώ να απαντήσω σε μια τόσο συγκεκριμένη ερώτηση. Υποθέτω όμως πως οτιδήποτε κάνει κάποιος που του δίνει δημόσιο λόγο συνιστά μια μορφή κοινωνικής πράξης με μεγαλύτερο ή μικρότερο αντίκτυπο

Πότε καταλάβατε ότι θέλετε να γίνετε συγγραφέας;
     Όταν ξεκίνησα να γράφω αυτή την ιστορία άρχισα να ονειρεύομαι πως ίσως μια μέρα θα ήταν υπέροχο να υπάρχει στα ράφια ενός βιβλιοπωλείου... Δεν ξέρω αν το ένα και μοναδικό βιβλίο που έχω γράψει μέχρι στιγμής με καθιστά συγγραφέα αλλά κάπως έτσι κατάλαβα πως αυτό θα ήταν ένα ταξίδι που θα μου άρεσε πολύ να κάνω!

Ποια ήταν τα συναισθήματα που νοιώσατε, όταν πήρατε τυπωμένο το πρώτο σας έργο;
     Δεν θα το ξεχάσω ποτέ, ήταν φέτος τον Ιούνιο. Το πρώτο αντίγραφο του βιβλίου μου έφτασε ταχυδρομικώς από τον εκδοτικό μου οίκο σε έναν άσπρο φάκελο που έγραφε απ´ έξω εκδόσεις Μελάνι. Τον πήρα στην κουζίνα και τον άνοιξα μαζί με το μωρό μου. Ήταν ένα αληθινό, εκτυπωμένο βιβλίο, 438 σελίδες, με ένα πανέμορφο εξώφυλλο που είχε πάνω το όνομα μου. Το ξεφύλλισα κι από μέσα άρχισαν να ξεπηδούν διάσπαρτες προτάσεις που η ίδια είχα γράψει. Σε καμία δουλειά που έχω κάνει δεν έχω αισθανθεί ποτέ πιο ολοκληρωτικό συναίσθημα δημιουργίας από αυτό. 
  
 Τι συμβαίνει στους ήρωες των βιβλίων σας, όταν τελειώνει η συγγραφή;
     Συνεχίζουν την ζωή τους στο μυαλό των αναγνωστών. Κι αυτό είναι απολύτως συναρπαστικό γιατί έτσι υπάρχουν για πάντα  στην κάθε εκδοχή που ο καθένας έχει διαλέξει να δώσει. 

Έχετε βιώσει συναισθήματα παρόμοια με αυτά των ηρώων σας;
     Σαφώς, πως θα μπορούσα άλλωστε να περιγράψω ένα συναίσθημα αν δεν το είχα νιώσει; Έχω γνωρίσει την ψυχική εξάντληση, την σωματική κόπωση, την απογοήτευση από τις εφήμερες σχέσεις, έχω βιώσει την φιλία, τον έρωτα, με έχουν κατακλύσει χωροταξικά και υπαρξιακά διλήμματα. Έτσι λοιπόν, παρόλο η πλοκή είναι προϊόν μυθοπλασίας, αυτό το βιβλίο είναι άκρως βιωματικό. 

Σας μοιάζει κάποιος από τους ήρωες σας;
     Νομίζω πως έχουμε το ίδιο χιούμορ, τον ίδιο αυθορμητισμό και τις ίδιες ευαισθησίες με την Ζωή Χατζή. 

Ποιος είναι ο πρώτος αναγνώστης των κειμένων σας;
     Ο άντρας μου ήταν ο πρώτος αναγνώστης και ο μόνος που ήξερε ότι γράφω ένα μυθιστόρημα, καθώς έπρεπε να δώσω μια εξήγηση όταν με έβλεπε στον ελεύθερο χρόνο μου να κρατάω μανιωδώς σημειώσεις! Πέρα από αυτό όμως είναι ένας άνθρωπος του οποίου την γνώμη εμπιστεύομαι απόλυτα και είναι σίγουρο πως θα μου έλεγε την αλήθεια. Ευτυχώς η ετυμηγορία ήταν θετική και η προτροπή του καταλυτική.

Ποιος είναι ο ιδανικός αναγνώστης για σας;
     Αυτός που θα επικοινωνήσει μαζί μου για να μου πει πως του φάνηκε το βιβλίο, αυτός που θα μοιραστεί και με άλλους την γνώμη του, αυτός που θα το ξαναγοράσει για να το κάνει δώρο σε κάποιον φίλο! 

Υπάρχει κάποιο θέμα για το οποίο θα θέλατε να γράψετε, αλλά δεν έχετε βρει ακόμη τον τρόπο να το προσεγγίσετε;
      Όταν γέννησα μου πέρασε από το μυαλό να γράψω ένα μυθιστόρημα με πρωταγωνίστρια μια κοπέλα που μόλις γίνεται μαμά για πρώτη φορά με όλες τις τρομακτικά υπέροχες προκλήσεις που αυτό συνεπάγεται. Ίσως το κάνω αυτό κάποια άλλη στιγμή.

Γράφοντας, έχετε ανακαλύψει πράγματα για τον εαυτό σας;
     Ναι, ανακάλυψα πως μπορώ να γράψω ένα  ολόκληρο βιβλίο! 

Όλοι έχουμε εμμονές διαφόρων ειδών. Εσείς έχετε συγγραφικές εμμονές;
      Ίσως και να έχω διάφορες μικρές εμμονές τώρα που το σκέφτομαι. Για παράδειγμα, θέλω το έργο μου να έχει δομή, δεν είμαι τύπος που ξεκινάει να γράφει και όπου τον βγάλει. Επίσης μου αρέσει το ευχάριστο τέλος, δεν μου πάει ούτε να σκοτώνω τους ήρωες μου, ούτε να τους κάνω δυστυχισμένους! Τέλος, μου αρέσει να ελέγχω αυτά που γράφω πολλές φορές και να τα διορθώνω.

Σας αρέσει να συνομιλείτε με τους αναγνώστες σας;
     Λατρεύω να συνομιλώ με τους αναγνώστες μου, λατρεύω να ακούω την γνώμη τους, λατρεύω να μου λένε ότι το βιβλίο μου τους κράτησε συντροφιά. Προσπαθώ πάντα να αφιερώνω χρόνο σε όποιον αναγνώστη μου κάνει την τιμή να επικοινωνήσει μαζί μου. Αυτή η διαδικασία είναι για μένα η μεγαλύτερη ανταμοιβή!

Σε συζητήσεις με αναγνώστες, έτυχε να σας «υποδείξουν» πτυχές του έργου σας, που εσείς δεν είχατε φανταστεί ότι υπάρχουν;
     Δεν έχει τύχει να μου υποδείξουν κάποια πτυχή που δεν είχα φανταστεί πως υπάρχει. Ωστόσο έχει συμβεί να εκπλαγώ από τον αντίκτυπο που είχε η ιστορία μου σε κάποιους αναγνώστες και από τα έντονα συναισθήματα που τους προκάλεσε. 

Υπάρχει κάποιος συγγραφέας που θεωρείτε ότι σας επηρέασε;
     Νομίζω πως έχω επηρεαστεί από διάφορες Αγγλίδες συγγραφείς και πρωτίστως από την μοναδική στο είδος της Sophie Kinsella.

Είναι εύκολη ή δύσκολη διαδικασία η συγγραφή και τι είναι το γράψιμο για σας;
     Θα έλεγα πως είναι μια δύσκολη διαδικασία διότι το μυαλό πρέπει να γεννήσει από το μηδέν μια ιστορία με ιδιαίτερη πλοκή, με μοναδικούς ήρωες και όλα αυτά να έχουν συνοχή και συνέπεια. Επίσης, είναι δύσκολο το κομμάτι της έρευνας αν δεν θέλει κανείς φυσικά να γράφει ανυπόστατα πράγματα. Και τέλος, το δυσκολότερο όλων, είναι να βρει ο συγγραφέας τον πολύτιμο χρόνο  να το πραγματοποιήσει αυτό σε ένα παράλληλο σύμπαν που η ζωή τρέχει με άλλους ρυθμούς και τον παρασύρει. 

Αν και είναι νωρίς ακόμη, το βιβλίο μόλις κυκλοφόρησε, μπορείτε να μας πείτε αν ετοιμάζετε κάτι καινούριο;
     Έχω ξεκινήσει ένα δεύτερο βιβλίο. Πιστεύω πως ο αναγνώστης θα το βρει  εξίσου συναρπαστικό με το Golden Girl καθώς  ακολουθεί το χρυσό τρίπτυχο: ταχύτητα, χιούμορ και ανατροπές!

Σας ευχαριστώ!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου