12 Μαΐ 2021

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΠΕΚΑΣ

 ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΜΠΕΚΑΣ

      O Βαγγέλης Μπέκας γεννήθηκε στην Πρέβεζα το 1976. Σπούδασε Μηχανικός Παραγωγής και Διοίκησης στο Πολυτεχνείο Κρήτης, και στη συνέχεια Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας. Το 2015 έλαβε το πρώτο βραβείο για σενάριο μεγάλου μήκους από την Ένωση Σεναριογράφων Ελλάδος ("Η χύτρα"). Διηγήματα και άρθρα του έχουν δημοσιευτεί σε εφημερίδες και περιοδικά. Zει στην Αθήνα, όπου συντονίζει εργαστήρια δημιουργικής γραφής. Έργα του: «Το 13ο Υπόγειο» (2009, Μπαρτζουλιάνος), «Φετίχ» (2011, Μπαρτζουλιάνος), «Οι Αισιόδοξοι» (2013, Γαβριηλίδης), «Μαύρο Φυλαχτό» (2017, Ψυχογιός), «Ο Γιος Μας» (2020, Ψυχογιός). Συμμετοχές σε συλλογικά έργα: «Crisis 10+1 Διηγήματα Για Την Ελληνική Κρίση» (2012, Βακχικόν), «Ιστορίες Βιβλίων» (2014, Καστανιώτης).

 

         Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης για το βιβλίο σας «Ο Γιος Μας»;

       «Ο γιος μας» προέκυψε από κράμα ιδεών. Μια    αληθινή ιστορία, κάποια βιώματά μου   ταξιδεύοντας στα Βαλκάνια, οι κοινωνικοπολιτικοί μου προβληματισμοί.  

          Θέλετε να μεταφέρετε κάποιο μήνυμα με το αυτό και ποιο είναι αυτό;

         Αν  και δεν συμπαθώ τον διδακτισμό, νομίζω ότι έμμεσα προκύπτει ότι η αγάπη και η ειρηνική συνύπαρξη των ανθρώπων είναι το ζητούμενο για μια ευτυχισμένη ζωή και κοινωνία. 

         Η λογοτεχνία μπορεί να είναι μια κοινωνική πράξη;

        Νομίζω ότι η καλλιέργεια του πνεύματος και ο πολιτισμός δημιουργεί πιο ανεκτικούς ανθρώπους και κοινωνίες.

        Πότε καταλάβατε ότι θέλετε να γίνετε συγγραφέας;

       Όταν διάβασα «Το υπόγειο» του Ντοστογιέφσκι.

       Ποια ήταν τα συναισθήματα που νοιώσατε, όταν πήρατε τυπωμένο το πρώτο σας έργο;

       Χαρά και δικαίωση των κόπων μου, διότι η συγγραφή ενός μυθιστορήματος είναι ένας μαραθώνιος με πολλά εμπόδια μπορώ να πω.

         Τι συμβαίνει στους ήρωες των βιβλίων σας, όταν τελειώνει η συγγραφή;

       Είναι σαν τους παλιούς φίλους που χάνεις επαφή.

      Έχετε βιώσει συναισθήματα παρόμοια με αυτά των ηρώων σας;

     Εάν δεν τα είχα βιώσει σε κάποιο βαθμό, δεν θα μπορούσα να τα περιγράψω. Έστω και μες στη φαντασία μου.

        Σας μοιάζει κάποιος από τους ήρωες σας;

        Με κάποιους ήρωες έχω αρκετά κοινά, με άλλους όχι. Δανείζεσαι από σένα και τους γύρω σου για να δημιουργήσεις το λογοτεχνικό σου σύμπαν.

         Ποιος είναι ο πρώτος αναγνώστης των κειμένων σας;

        Η γυναίκα μου. Έχω την τύχη να είναι μια εξαίρετη ποιήτρια, αγαπά σε βάθος τη λογοτεχνία.

      Ποιος είναι ο ιδανικός αναγνώστης για σας;

     Κατά καιρούς έχω αλλάξει αρκετούς ιδανικούς αναγνώστες, αλλά πλέον έχω καταλήξει πως είναι ο ίδιος μου ο εαυτός. Σημασία έχει να μου αρέσει εμένα αυτό που γράφω.

      Γράφοντας, έχετε ανακαλύψει πράγματα για τον εαυτό σας;

     Προφανώς. Η γραφή είναι και ψυχογράφημα, αλλά ελπίζω να μην μένουμε σε αυτό.

      Υπήρξε κάτι στη διάρκεια της συγγραφής που σας ανέτρεψε κάποια πεποίθηση;

     Νομίζω ότι η ανάγνωση βιβλίων και τα βιώματα μπορούν να αλλάξουν πεποιθήσεις, η συγγραφή σπάνια.

      Σας αρέσει να συνομιλείτε με τους αναγνώστες σας;

     Φυσικά. Τι θα ήταν η συγγραφή δίχως τη γνώμη των αναγνωστών.

      Σε συζητήσεις με αναγνώστες, έτυχε να σας «υποδείξουν» πτυχές του έργου σας, που εσείς δεν είχατε φανταστεί ότι υπάρχουν;

     Σαφώς. Πάντα με γοητεύουν τέτοιου είδους επισημάνσεις.

      Υπάρχει κάποιος συγγραφέας που θεωρείτε ότι σας επηρέασε;

     Πολλοί. Περισσότερο όμως από όλους ο Ντοστογιέφσκι στο ξεκίνημα και το Τάιμπο ο δεύτερος στην πρώτη στροφή του δρόμου.

          Είναι εύκολη ή δύσκολη διαδικασία η συγγραφή και τι είναι το γράψιμο για σας;

          Είναι κάτι δύσκολο και λυτρωτικό.

                                                                      

          Αν και είναι πολύ νωρίς ακόμη, το βιβλίο κυκλοφόρησε πριν λίγους μήνες, ετοιμάζετε κάτι άλλο; Έχετε «υλικό» έτοιμο στο συρτάρι σας;

          Γράφω διαρκώς. Κάθε μέρα. Για ώρες. Αναπόφευκτα ετοιμάζω το νέο μου μυθιστόρημα.

      Σας ευχαριστώ!

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου