7 Μαρ 2019

ΔΕ ΛΕΣ ΚΟΥΒΕΝΤΑ


ΔΕ ΛΕΣ ΚΟΥΒΕΝΤΑ
ΜΑΚΗΣ ΜΑΛΑΦΕΚΑΣ
Εκδόσεις ΜΕΛΑΝΙ
Σελ. 263, Ιούνιος 2018

     Τις αναπάντεχες περιπέτειες στις οποίες εμπλέκεται ο συγγραφέας Μιχάλης Κρόκος, αφηγείται στο μυθιστόρημα του, με τίτλο «Δε Λες Κουβέντα», ο Μ. Μαλαφέκας.
     Ο Μ. Κρόκος, είναι ένας συγγραφέας που ζει μεταξύ Αθήνας και Παρισιού. Το θερμό καλοκαίρι του 2017, θα βρεθεί για λίγες μέρες στην Αθήνα, για να ασχοληθεί με τα διαδικαστικά της έκδοσης και της παρουσίασης του νέου του βιβλίου «Χάλκινο Τρένο», που αναφέρεται στον γνωστό μουσικό της τζαζ, Τζον Κολτρέιν. Την ίδια εποχή, προς μεγάλη απογοήτευση του Κρόκου, διεξάγεται στην Αθήνα η Documenta 14. Η Documenta, είναι μια παγκόσμια έκθεση σύγχρονης τέχνης, που διεξάγεται κάθε πέντε χρόνια στο Κάσελ της Γερμανίας. Το 2017, για πρώτη φορά, διεξάγεται σε δύο πόλεις: το Κάσελ και την Αθήνα. Οπότε ο Κρόκος δικαιολογημένα αναρωτιέται ποιος θα έρθει στη δική του παρουσίαση, όταν την ίδια εποχή στην Αθήνα θα βρίσκεται «μια παγκόσμια απαρτία της τέχνης».
     Σύντομα όμως θα καταλάβει, ότι αυτό είναι το πιο μικρό του πρόβλημα. Ένα βράδυ σε ένα μπαράκι, συναντά μια φίλη του, τη Χριστίνα (Κρις όπως την αποκαλούν όλοι). Βρίσκεται εκεί με τη Μέττε, μια γερμανίδα που εργάζεται για τη Documenta. Φεύγοντας από το μαγαζί και αφού καληνυχτίσουν την Μέττε, η Κρις θα του εμπιστευτεί για κάτι που συνέβη και την έχει βάλει σε μπελάδες. «Στο σπίτι ενός φίλου, στην Ύδρα, έγινε ένα τρελό πάρτι. Ήταν το βράδυ μετά από κάτι εγκαίνια έκθεσης. Βάλαμε στοίχημα με μια παρέα φίλων, ποιος θα πάρει έναν συγκεκριμένο πίνακα. Και τελικά το έκανα εγώ, στις έξι το πρωί. Δεν έπαιζε κανένα ρόλο. Για πλάκα έγινε η φάση. Ήμασταν όλοι μεθυσμένοι, καταλαβαίνεις; Κι έχω μπλέξει τώρα…». Ο Κρόκος δεν το θεωρεί κάτι σημαντικό. Ο πίνακας μπορεί να επιστραφεί ανά πάσα στιγμή. Όμως η Κρις του λέει ότι ο ιδιοκτήτης είναι πολύ θυμωμένος και δεν δέχεται ούτε να την ακούσει. «…έστειλα μήνυμα στον Χάρι ότι τον είχα πάρει εγώ, κι ότι σόρρυ και θα σ’ τον γυρίσω πίσω και τέτοια. Αλλά αυτός πρέπει να τα είχε πάρει τρελά. Και μ’ έβρισε και μου ‘πε να τον κρατήσω. Του είπα μέχρι και να του τον έστελνα ταχυδρομικά, αν δεν ήθελε να με δει. Δεν μου απάντησε καν». Το ίδιο βράδυ, κάποιος μπήκε στο διαμέρισμα της Κρις κι έκλεψε μόνο τον πίνακα! Παράλληλα γίνεται γνωστό ότι η Μέττε αγνοείται.
     Η Κρις παρακαλά τον Κρόκο να τη βοηθήσει να βρει κάποια άκρη. Όταν αυτός δέχεται, δεν μπορεί ούτε στο ελάχιστο να υποψιαστεί σε τι κυκεώνα εξελίξεων και γεγονότων θα εμπλακεί. «Θέλω να πω, και τελείως θεωρητικά αν το δεις, πως είναι δυνατόν να μου είχαν συμβεί όλα αυτά μέσα σε τρεις τέσσερις μέρες; Πάω να πιω ένα ποτό, συναντάω δυο γκόμενες, η μία πέφτει θύμα κλοπής κι η άλλη απαγωγής. Πάω στην Ύδρα, στου φίλου μου του Χάρι, να τσεκάρω για τον πίνακα, την επόμενη μέρα ένας από τους καλεσμένους του δολοφονείται. Πάω να δω τον εκδότη μου, προκύπτει φίλος του θύματος. Πάω στο Leftys να μάθω το έγινε εκεί πέρα, πέφτω πάνω στη Ρεβέκκα, που ήταν αυτόπτης μάρτυρας του φόνου. Ούτε στημένο να ‘ταν».
     Έξυπνο, καλογραμμένο και με χιούμορ μυθιστόρημα, στο οποίο, εκτός από την ευφάνταστη ιστορία, παίρνουμε και μια ιδέα για τις μεθόδους που μετέρχονται όσοι κινούνται στο χώρο της σύγχρονης τέχνης, για να μετατρέψουν εύκολα, την φήμη και την αναγνωρισιμότητα σε ευρώ.    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου