REBECCA F. KUANG
Μετάφραση
ΜΥΡΤΩ ΚΑΛΟΦΩΛΙΑ
Εκδόσεις
ΠΑΤΑΚΗΣ
Σελ.
418, Νοέμβριος 2024
Η Αθηνά Λινγκ Εν Λιου και η Τζουν
Χέιγουορντ, γνωρίστηκαν στη διάρκεια των σπουδών τους στην Δημιουργική Γραφή,
στο πανεπιστήμιο του Yale. Η
Αθηνά «γεννήθηκε στο Χονγκ Κονγκ, μεγάλωσε ανάμεσα στο Σύδνεϋ και στη Νέα
Υόρκη και πήγε σχολείο σε βρετανικά οικοτροφεία, που την προίκισαν με μια
κομψή, απροσδιόριστη ξενική προφορά. Είναι ψηλή, λεπτή σαν στέκα, χαριτωμένη με
τη χάρη που έχουν όλες όσες έκαναν κάποτε κλασικό μπαλέτο, χλωμή σαν
πορσελάνινη κούκλα, με αυτά τα τεράστια καστανά μάτια με τις μακριές βλεφαρίδες
[…] Είναι απίστευτη. Κυριολεκτικά απίστευτη. […] Στο μεταξύ εγώ είμαι απλώς η
Τζουν Χέιγουορντ από τη Φιλαδέλφεια κι έχω καστανά μάτια και καστανά μαλλιά-και
όσο σκληρά κι αν προσπαθήσω, ποτέ μου δεν θα γίνω Αθηνά Λιου».
Οι δύο νέες γυναίκες ασχολούνται με τη
συγγραφή. Κι εδώ, η Αθηνά τα καταφέρνει πολύ καλύτερα. Κάνει υψηλές πωλήσεις,
το αναγνωστικό κοινό τη λατρεύει, οι κριτικοί την εκθειάζουν και υπογράφει
παχυλά συμβόλαια, ενώ η Τζουν κινείται σε επίπεδα μετριότητας.
Ένα βράδυ, για να γιορτάσουν την υπογραφή
ενός συμβολαίου της Αθηνάς με το Netflix, πηγαίνουν
στο διαμέρισμά της, για να φάνε… τηγανίτες. Ενώ τρώνε λαίμαργα, ένα κομμάτι
σφηνώνεται στο λαιμό της Αθηνάς! «Τα μάτια της βλεφαρίζουν έντονα. Τα φρύδια της
είναι σμιγμένα. Το ένα της χέρι είναι στο λαιμό της. Το άλλο χτυπά φρενιασμένα
το μπράτσο μου. Ανοίγει το στόμα της κι ακούγεται ένας σιγανός, αρρωστημένος
ρόγχος. Πνίγεται».
Όταν θα επιστρέψει στο διαμέρισμά της, μετά
τις απαραίτητες διαδικασίες, εκτός από τη θλίψη για τον χαμό της φίλης της,
στην τσάντα της κουβαλά και το χειρόγραφο του νέου μυθιστορήματος της Αθηνάς!
Κι επειδή η Αθηνά στον τομέα αυτό ήταν ιδιαίτερα κρυψίνους, κανείς δεν γνώριζε
την ύπαρξή του. Κανείς δεν γνώριζε ότι η Αθηνά έγραφε ένα νέο μυθιστόρημα. Η
ιδέα έρχεται και χτυπά την Τζουν σαν κεραυνός. Τι θα συνέβαινε αν επεξεργαζόταν
το κείμενο και το παρουσίαζε σαν δικό της μυθιστόρημα; Μετά από μικρό δισταγμό,
αποτολμά το αδιανόητο. Μια από τις μεγαλύτερες λογοκλοπές των τελευταίων χρόνων
στην εκδοτική βιομηχανία! Το βιβλίο κυκλοφορεί με την υπογραφή της και
χαιρετίζεται ως ένα σύγχρονο λογοτεχνικό αριστούργημα. Ωστόσο, ενώ απολαμβάνει
την αναγνώριση, την δόξα αλλά και τα χρήματα που αποφέρει το «έργο της»,
ανακαλύπτει πως δεν μπορεί να ξεφύγει εύκολα από τη σκιά της Αθηνάς. Κι ότι κάποιος
γνωρίζει στοιχεία που αν αποκαλυφθούν, θα γκρεμίσουν σαν χάρτινο πύργο την
επιτυχία της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου