1 Νοε 2023

Ο ΕΡΑΣΤΗΣ ΤΗΣ

ΕΙΡΗΝΗ ΒΑΡΔΑΚΗ
Εκδόσεις ΜΙΝΩΑΣ
Σελ. 470, Απρίλιος 2023

 
     Το καινούριο μυθιστόρημα της Ειρ. Βαρδάκη, κινείται όπως και το προηγούμενο, στον χώρο του ψυχολογικού θρίλερ.

     Ένας άντρας παρουσιάζεται στο αστυνομικό μέγαρο και δηλώνει στον αστυνόμο Σταθάκη ότι έχει διαπράξει έναν φόνο. Κι αφού πει αυτά τα λόγια, μπροστά στον έκπληκτο αστυνόμο, βγάζει τα ρούχα του, επειδή, όπως λέει, δεν αντέχει τη βρωμιά. «Κάθεται ήσυχα φορώντας μοναχά το σώβρακό του, με μια φαιδρή περίσσεια ευγένειας και λίγα λερωμένα χαρτομάντιλα στα χέρια. Ο άντρας αυτός, μπροστά μου, μου διηγείται απόψε τη ζωή του».

     Ο αστυνόμος κινητοποιεί τους συναδέλφους του και τους στέλνει στον τόπο του εγκλήματος, τη διεύθυνση του οποίου με κόπο κατάφερε να αποσπάσει απ’ τον καθ’ ομολογία δολοφόνο. Η υπόθεση θα πάρει αναπάντεχη τροπή, όταν ο άνθρωπος αυτός θα αποπειραθεί να αυτοκτονήσει. «Στο αμέσως επόμενο λεπτό δέχομαι το πιο κρίσιμο τηλεφώνημα. Αναγκάζομαι να σηκωθώ όρθιος και να βγω από το γραφείο. «Δώστε μου ένα λεπτό». Αυτό του λέω μόνο και στέκομαι έξω από την μισάνοιχτη πόρτα του γραφείου μου. Ένα λεπτό, τόσο χρειάστηκε για να καταλάβω πόσο τον είχα υποτιμήσει. Ένα λεπτό μονάχα χρειάστηκε κι εκείνος για να δραπετεύσει από την κόλαση που ζούσε. Έχω κλείσει το τηλέφωνο. Σπρώχνω απαλά την πόρτα. Δεν τον βλέπω στη θέση του. Η καρέκλα του είναι άδεια. Σηκώνω το βλέμμα ελάχιστα, όσο ακριβώς χρειάζεται για να το δω καθιστό στο γείσο του παραθύρου, με το ένα πόδι απέξω […] Με κοιτάζει. Κλαίει. «Θέλω μα σωθώ» λέει με λυγμούς και βουτάει στο κενό».

     Η ΕΔΕ που ακολούθησε δεν ήταν πολύ επιβαρυντική για τον Σταθάκη. Λίγο τα εξαιρετικά στατιστικά του στην εξιχνίαση των υποθέσεων που αναλάμβανε και λίγο ο υπερβολικός φόρτος εργασίας, λειτούργησαν ευεργετικά. Ο αστυνόμος έπεσε στα μαλακά. Τον ίδιο όμως τον καίει αυτό που συνέβη. Είναι αποφασισμένος ν’ ανακαλύψει τι οδήγησε έναν φιλήσυχο πολίτη, χωρίς ύποπτο παρελθόν, στο έγκλημα. Οι έρευνές του, τον οδήγησαν στα ίχνη μιας γυναίκας. «Ποτέ ξανά δεν είχα βιώσει κάτι αντίστοιχο. Η ζωή μου ήταν καθ’ όλα φυσιολογική, τακτοποιημένη. Είχα τον έλεγχο. Κανένα μυστήριο δεν υπήρχε και κανένα μυστήριο δεν θα επέτρεπα να υπάρξει […] Και ξαφνικά μπαίνει στη ζωή μου εκείνη… και… με συνεπήρε, αυτή είναι η σωστή λέξη. Δοκίμασε τις αναστολές μου, τις συνήθειές μου, τις νόρμες μου. Διατάραξε αυτό το μικρό σύμπαν που έχουμε όλοι μέσα στο κεφάλι μας […] Διατάραξε την ισορροπία μου, το δικαίωμά μου, να ορίζω τον μικρόκοσμό μου».

     Το «Ο Εραστής Μου» είναι ένα συναρπαστικό θρίλερ, γραμμένο με μοναδικό τρόπο. Οι λεπτομέρειες και τα στοιχεία αποκαλύπτονται λίγο-λίγο, με αποτέλεσμα οι βεβαιότητες του αναγνώστη να κλονίζονται και να μεταβάλλονται κάθε λίγες σελίδες, κρατώντας τον έτσι σε εγρήγορση. Φοβάμαι ότι αν γράψω περισσότερες λεπτομέρειες θα κάνω spoiler, για αυτό κλείνω προτείνοντας να διαβάσετε το εξαιρετικό αυτό μυθιστόρημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου