13 Δεκ 2022

ΡΑΦΑΗΛΙΑ ΑΦΑΤΙΔΟΥ

         Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Με ρίζες από τον Πόντο και τη Μικρά Ασία, ενδιαφέρθηκε από μικρή για την ιστορία αυτών των τόπων. Αυτή της η αγάπη επηρέασε τη θεματολογία των έργων της. Έργα: «Καριγιέ. Η Παλλακίδα Του Σουλεϊμάν» (2022, Πηγή)

     Ποια ήταν η πηγή έμπνευσης για το βιβλίο σας «Καριγιέ»;

     Μία από τις μεγάλες μου αγάπες είναι η ιστορία. Λατρεύω να διαβάζω ιστορικά βιβλία, να μαθαίνω ιστορικά γεγονότα αλλά και να βλέπω ιστορικές τηλεοπτικές σειρές. Βλέποντας λοιπόν μία ιστορική τηλεοπτική σειρά ήρθα σε επαφή με αυτή την στιγμή της ιστορίας η οποία ήταν τόσο ενδιαφέρουσα -αλλά και τόσο άδικη για κάποιους από τους ιστορικούς χαρακτήρες θα έλεγα- ώστε με έκανε να θελήσω να "επέμβω" και να δημιουργήσω έναν δικό μου κόσμο, μία δική μου έκβαση αυτής της ιστορίας.

     Στο βιβλίο σας υπάρχουν πολλά και λεπτομερή στοιχεία για τη ζωή στα σουλτανικά ανάκτορα. Χρειάστηκε να κάνετε έρευνα για να αντλήσετε αυτά τα στοιχεία;

     Ναι, χρειάστηκε να κάνω εκτενή έρευνα καθώς ήθελα να αποδώσω στο βιβλίο μου την ατμόσφαιρα εκείνης της εποχής όσο πιο πιστά γινόταν. Ήθελα ο αναγνώστης να ταξιδέψει σ' εκείνη την εποχή και να την "γνωρίσει" πως ακριβώς ήταν μέσα από τα μάτια των ηρώων του βιβλίου μου.

     Μπορείτε να μας πείτε που έγινε αυτή η έρευνα και πόσο καιρό κράτησε;

     Η έρευνα έγινε μέσω διαδικτύου από ιστορικά βιβλία. Αναφέρω στις "Πηγές" στο τέλος του βιβλίου μου λεπτομερώς από πού έχω αντλήσει τις πληροφορίες μου. Η έρευνα διήρκησε αρκετές εβδομάδες κατά τις οποίες γέμισα ένα ολόκληρο τετράδιο με σημειώσεις!

     Το βιβλίο σας είναι αρκετά μεγάλο σε όγκο. Πόσο καιρό κράτησε η συγγραφή; Και πως συνδυάσατε τη συγγραφή με την επαγγελματική σας ζωή;

     Η συγγραφή διήρκησε περίπου έξι μήνες και καθώς μου αρέσει να γράφω χειρόγραφα και μετά την ολοκλήρωση του βιβλίου να το πληκτρολογώ στον υπολογιστή, αυτή η πληκτρολόγηση κράτησε άλλον έναν μήνα. Την "Καριγιέ" την έγραψα σε μία περίοδο που δεν εργαζόμουν, την συνέχεια της όμως την έγραψα ενώ εργαζόμουν και με δυσκόλεψε πολύ καθώς ο χρόνος μου ήταν πολύ περιορισμένος.

     Θέλετε να μεταφέρετε κάποιο μήνυμα με το βιβλίο σας και ποιο είναι αυτό;

     Το μήνυμα που θέλω να περάσω είναι πως δεν πρέπει να τα παρατάμε ποτέ. Ότι και αν στείλει η ζωή στον δρόμο μας πρέπει να κρατάμε το κεφάλι ψηλά και να το αντιμετωπίζουμε με δύναμη, όπως ακριβώς και οι ηρωίδες του βιβλίου μου.

     Πότε καταλάβατε ότι θέλετε να γίνετε συγγραφέας;

     Από παιδί μου άρεσε να πλάθω ιστορίες, μάζευα τα ξαδέρφια μου και τον αδερφό μου και τους αφηγούμουν ιστορίες για δράκους και λαβύρινθους... Το πρώτο μου παραμύθι το έγραψα στο δημοτικό και το πρώτο μου μυθιστόρημα στο λύκειο! Όλοι μου οι καθηγητές είχαν να λένε το πόσο καλή ήμουν στην έκθεση.

     Ποια ήταν τα συναισθήματα που νοιώσατε, όταν πήρατε τυπωμένο το πρώτο σας έργο;

     Συγκίνηση και περηφάνια. Αυτό το συναίσθημα που νιώθεις την ψυχή σου να γεμίζει επειδή νιώθεις πως οι κόποι σου έχουν ανταμειφθεί... ήταν ένα υπέροχο συναίσθημα. Με το που το πήρα στα χέρια μου έκατσα την ίδια στιγμή και το διάβασα όλο, δεν το πίστευα πως το κρατούσα στα χέρια μου, πως ήταν αληθινό! Ο αδερφός μου γέλασε πολύ όταν με είδε να το διαβάζω με τόση αφοσίωση!

      Τι συμβαίνει στους ήρωες των βιβλίων σας, όταν τελειώνει η συγγραφή;

     Οι ιστορίες των ηρώων των βιβλίων μου δεν σταματούν με το τέλος της συγγραφής. Κάθε βιβλίο είναι και ένας καινούργιος κόσμος, το τέλος του βιβλίου δεν φέρνει το τέλος των ηρώων αλλά το τέλος στο κομμάτι εκείνο της ιστορίας τους που βλέπουμε εμείς.

     Έχετε βιώσει συναισθήματα παρόμοια με αυτά των ηρώων σας;

     Φόβο, πόνο, απώλεια, χαρά, ευτυχία, ενθουσιασμό, λύπη, έρωτα... ποιός δεν έχει νιώσει αυτά τα συναισθήματα;

     Σας μοιάζει κάποιος από τους ήρωες σας;

     Θα ήθελα να μου μοιάζουν η Αϊλίν ή η Χουρρέμ επειδή ο δυναμισμός αυτών των δύο χαρακτήρων είναι κάτι το μαγικό,  είναι παράδειγμα για όλους και προσπαθώ είναι η αλήθεια να τους μοιάσω ,θα έλεγα όμως πως η εξέλιξη του χαρακτήρα μου στην πορεία της ζωής μου μοιάζει πιο πολύ με εκείνη του χαρακτήρα της Φουλανέ ακριβώς όπως περιγράφεται στο βιβλίο, από την ανέμελη κοπέλα που ήταν γεμάτη ενθουσιασμό και τα έβλεπε όλα ονειρικά πλασμένα στην κοπέλα που συνειδητοποίησε πως η ζωή δεν είναι όπως την φανταζόταν.

     Ποιος είναι ο πρώτος αναγνώστης των κειμένων σας;

     Οι δύο θείες μου η Έλλη Ψαρρά και η Έφη Αφατίδου οι οποίες είναι οι μεγαλύτερες θαυμάστριες μου αλλά και οι πιο αυστηροί κριτές μου. Αν δώσουν εκείνες την έγκριση τότε το βιβλίο μου είναι έτοιμο!

     Ποιος είναι ο ιδανικός αναγνώστης για σας;

     Οποιοσδήποτε θελήσει να ταξιδέψει μαζί με τους ήρωες του βιβλίου μου είναι ένας ιδανικός αναγνώστης για εμένα.

     Γράφοντας, έχετε ανακαλύψει πράγματα για τον εαυτό σας;

     Πολλές φορές βλέποντας τις αποφάσεις των ηρώων μου πιάνω τον εαυτό μου να τους θαυμάζει για την αποφασιστικότητα και τον δυναμισμό τους και παίρνω κι εγώ την δύναμη να ακολουθήσω το παράδειγμά τους. 

     Υπήρξε κάτι στη διάρκεια της συγγραφής που σας ανέτρεψε κάποια πεποίθηση;

     Όχι, δεν θα το έλεγα.

     Σας αρέσει να συνομιλείτε με τους αναγνώστες σας;

     Πάρα πολύ. Δεν υπάρχει τίποτα πιο όμορφο από το να μιλάς με ανθρώπους που έχουν θυσιάσει κάποιο μέρος του χρόνου τους για να διαβάσουν ένα δικό σου δημιούργημα. Με συγκινεί πολύ όταν μου στέλνουν μηνύματα, ειδικά όταν με ρωτούν τι θα γίνει παρακάτω επειδή αυτό σημαίνει πως τους απορρόφησε η ιστορία των ηρώων μου.

     Σε συζητήσεις με αναγνώστες, έτυχε να σας «υποδείξουν» πτυχές του έργου σας, που εσείς δεν είχατε φανταστεί ότι υπάρχουν;

     Ναι μου έτυχε. Πάντα τόνιζα την δυναμικότητα των πρωταγωνιστριών του βιβλίου μου, αυτό θεωρούσα τον "πυρήνα" του βιβλίου, ώσπου άκουσα μια υπέροχη κοπέλα να μιλά για το βιβλίο μου αποκαλώντας το "Ύμνο στην αγάπη" και τότε έκατσα και σκέφτηκα πως όντως η κινητήριος δύναμη πίσω από όλον αυτόν τον δυναμισμό ήταν η αγάπη. 

 

     Υπάρχει κάποιος συγγραφέας που θεωρείτε ότι σας επηρέασε;

     Από ξένους συγγραφείς λατρεύω την Πωλίνα Σίμονς, τον Γιούνας Γιούνασον και την Τζένιφερ Ντόνελι ενώ από έλληνες αγαπώ τον Θάνο Κονδύλη και την Κατερίνα Μανανεδάκη. Αν θα διάλεγα έναν ο οποίος θα έλεγα ότι με έχει επηρεάσει αυτή θα ήταν η Πωλίνα Σίμονς.

     Είναι εύκολη ή δύσκολη διαδικασία η συγγραφή και τι είναι το γράψιμο για σας;

     Θα έλεγα πως εξαρτάται από το βιβλίο. Άλλες φορές οι λέξεις βγαίνουν αβίαστα και η ιστορία σχηματίζεται σαν ταινία στο μυαλό μου, άλλες πάλι με δυσκολεύει ακόμη και η επόμενη πρόταση. Η "Καριγιέ" ήταν ένα από εκείνα τα βιβλία που οι λέξεις κυλούσαν σαν νερό. Το αγάπησα από την αρχή μέχρι το τέλος.

     Αν και είναι πολύ νωρίς ακόμη, το βιβλίο κυκλοφόρησε πριν λίγους μήνες, ετοιμάζετε κάτι άλλο; Έχετε «υλικό» έτοιμο στο συρτάρι σας;

     Έχω άλλα δύο ολοκληρωμένα ιστορικά μυθιστορήματα ενώ έχω έτοιμη και την συνέχεια της "Καριγιέ". Δεν σταματώ να γράφω ποτέ!

Σας ευχαριστώ πολύ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου